Česky | English

Pedagogové a knihovníci v praxi českých knihoven

Autor: Mgr. Helena Hubatková Selucká
Číslo: roč. 3, č. 4/2017
Rubrika: Editorial
Přiložené soubory:
Pdf článku
Klíčová slova:

Čtvrté číslo časopisu IMPULSY je zaměřeno na hledání společných rysů mezi pedagogickým a knihovnickým přístupem v praxi. Jsou momenty, kdy se tyto dva obory mohou obohatit navzájem? Nebo jsou natolik rozdílné, že hledání společné cesty je nadlidský výkon? Ve všech rubrikách tohoto čísla se budeme snažit najít odpovědi na tyto dvě otázky.

Čtvrté číslo časopisu IMPULSY je zaměřeno na hledání společných rysů mezi pedagogickým a knihovnickým přístupem v praxi. Jsou momenty, kdy se tyto dva obory mohou obohatit navzájem? Nebo jsou natolik rozdílné, že hledání společné cesty je nadlidský výkon? Ve všech rubrikách tohoto čísla se budeme snažit najít odpovědi na tyto dvě otázky.

Pedagogické a knihovnické přístupy se prolínají rubrikami, které vám tentokrát nabízíme. Z pohledu pedagožek se v rubrice OBJEVUJEME zaměříme na vývoj řeči u dítěte a na společný cíl obou oborů – rozvoj čtenářství, doplníme jej knihovnickým pohledem na diskutované témata integrace a inkluze, a to nejen ve školách. KE KÁVĚ jsme tentokrát pozvaly ženy, které spojuje knihovnické a pedagogické vzdělání a praxe ve školách i knihovnických oborech, a požádali je, aby se zkusily zaměřit na podobnost a odlišnost obou profesí. V rubrice IMPULSY NA WEBU představíme aplikace na rozvoj čtenářství, kterou je možné získat i do knihoven a pomoci tak dětem lépe pracovat s čteným elektronickým i tištěným textem. V rubrice INSPIRUJEME vás  čeká seznámení s mezinárodním projektem Záložka do knihy spojuje školy, kde se opět potkává škola a knihovna, a to navíc v mezinárodním měřítku. V rubrice UČÍME SE představí Pavla Filípková a Kateřina Pilková seminář Centra dětského čtenářství s názvem Didaktické pomůcky a hry. A nakonec se vám představí i ruská literatura pro děti, kterou by stálo za to mít ve své knihovně.

Příjemné čtení
Vaše redakce


Citace

HUBATKOVÁ SELUCKÁ, Helena. Pedagogové a knihovníci v praxi českých knihoven. Impulsy: Inspirace, náměty a trendy dětského čtenářství [online]. roč. 3, č. 4/2017 [cit. 2017-12-06]. 

Dostupný z WWW: impulsy.kjm.cz/impulsy-clanek/pedagogove-knihovnici.
ISSN 1804-4255.


vytisknout stránku Vytisknout stránku