roč. 4, č. 2/2018
Editorial
- Mgr. Pavlína Lišovská
Informační záplavaMilé čtenářky a milí čtenáři, měsíc se s měsícem sešel, pomalu končí školní rok, předali jsme školou povinným dětem (už skoro) všechny vědomosti, dovednosti a znalosti, které byly žádány na programech pro školy, a už abychom se pomalu přes...
Doporučujeme
- Mgr. Šárka Večeřová
Jak vznikl film - Mgr. Šárka Večeřová
Van Goghova hvězdná noc - Vojtěch Bílek
Nejlepší kniha o fake news, dezinformacích a manipulacích!!! - Vojtěch Bílek
Kronika bolševismu
Impulsy na webu
- Pavla Randáková
Výukou kancelářských aplikací děti na ZŠ nenadchnete. Jsou zvědavé a chtějí vědět vícCzechitas je nezisková organizace založená v roce 2014. Pod vedením Dity Přikrylové se zaměřujeme na vzdělání žen v IT oborech. Svoje zkušenosti ale v posledních letech úročíme také ve výuce dětí – chceme totiž doplňovat školský systém v těch...
Inspirujeme se
- Michaela Hašková
Se středoškoláky do knihovny!Informační vzdělávání pro studenty středních škol? Jistěže ano. Mnozí si možná pomyslí: „Tak možná pro ty nadané, pro gymnazisty, ale třeba pro učně to nemá smysl.“ S tím rozhodně nesouhlasím, neboť není větší nepravdy. Vždyť knihovna je přeci... - Iveta Štanclová
Informační vzdělávání na prvním stupni základních školV příspěvku se zaměřím na zkušenosti získané prací v knihovně pro děti, jež souvisejí se světem informací a informační gramotnosti. V článku přiblížím také typy z praxe, kdy předložím návrh na práci s informacemi upravenou pro cílové skupiny.... - Mgr. Gabriela Obstová
Informační gramotnost a informační vzděláváníInformace, gramotnost, vzdělávání – tyto pojmy skloňujeme ve všech pádech a při všech příležitostech týkajících se vzdělávání dětí, dospělých, sebe sama, v rámci nejen pracovního života. Z pozice autorizovaného zástupce, který vzdělává a připravuje... - Mgr. Pavlína Lišovská
Puberťáci v knihovně? A proč ne!Článek se zaměřuje na možnosti informačního vzdělávání cílové skupiny žáků druhého stupně základních škol. Tato skupina má velmi specifické nároky na přístup, proto je vhodné se zamýšlet nad tím, jak jim usnadnit práci s informačními zdroji...
Objevujeme
- Mgr. Pavlína Lišovská
Mezinárodní šetření PISA a PIRLS – Jsou pro knihovny jejich výsledky důležité?V příspěvku si shrneme výsledky z posledních šetření PISA a PIRLS, jež probíhala také v České republice, a zaměříme se na úvahu, zda jsou tyto výsledky jakkoliv využitelné v knihovnické praxi.
Učíme se
- Zuzana Kučerová DiS.
Metodický seminář Kláry Smolíkové ve SvitaváchPočátkem března připravila Městská knihovna ve Svitavách jednodenní metodický seminář pro knihovníky, který nesl název Hravě do historie písemnictví a knihoven. Tímto setkáním nás prováděla známá spisovatelka Klára Smolíková.
Pře(d)kládáme
- Anna Křivánková
Mnoho tváří japonského komiksuV příspěvku se zaměříme na japonský komiks, poukážeme si jeho vývojové fáze v minulosti, tak také jeho současné fenomény. Pozornost zaměříme také v krátkosti na překlady do českého jazyka, které se objevují na pultech knihkupectví.
Impulsy u kávy
- Mgr. Edita Vališová
Honza Zikuška – Vzdělávání nejen pro knihovníkyU kávy se specialistou na informační vzdělávání - Jan Delong
Hana Pietrová – Obrovské možnosti a příležitostiU kávy se specialistkou na práci s mládeží a komunitami v knihovně