Pedagogické a knihovnické přístupy se prolínají rubrikami, které vám tentokrát nabízíme. Z pohledu pedagožek se v rubrice OBJEVUJEME zaměříme na vývoj řeči u dítěte a na společný cíl obou oborů – rozvoj čtenářství, doplníme jej knihovnickým pohledem na diskutované témata integrace a inkluze, a to nejen ve školách. KE KÁVĚ jsme tentokrát pozvaly ženy, které spojuje knihovnické a pedagogické vzdělání a praxe ve školách i knihovnických oborech, a požádali je, aby se zkusily zaměřit na podobnost a odlišnost obou profesí. V rubrice IMPULSY NA WEBU představíme aplikace na rozvoj čtenářství, kterou je možné získat i do knihoven a pomoci tak dětem lépe pracovat s čteným elektronickým i tištěným textem. V rubrice INSPIRUJEME vás čeká seznámení s mezinárodním projektem Záložka do knihy spojuje školy, kde se opět potkává škola a knihovna, a to navíc v mezinárodním měřítku. V rubrice UČÍME SE představí Pavla Filípková a Kateřina Pilková seminář Centra dětského čtenářství s názvem Didaktické pomůcky a hry. A nakonec se vám představí i ruská literatura pro děti, kterou by stálo za to mít ve své knihovně.
Příjemné čtení
Vaše redakce